План роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2023/2024 н.р.
Науково-методична проблема школи:
«Від сучасних технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах»
Науково-методична проблема шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу:
«Впровадження елементів STEM-освіти у викладанні природничо-математичних дисциплін як основи конкурентоспроможності та економічного зростання нашої держави, формування новітніх компетентностей громадян, підготовки фахівців нової генерації, здатних до засвоєння знань і розроблення та використання новітніх технологій»
Завдання та напрями діяльності методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2023/2024 н.р.
- впроваджувати інноваційні процеси і навчальні програми: вивчення зразків інноваційного педагогічного досвіду, підтримка й аналіз інноваційної діяльності;
- забезпечувати об’єктивність діагностики навчальних досягнень учнів шляхом упровадження ефективних сучасних методик, зокрема тестування;
- доцільно застосовувати в процесі вивчення історичний підхід до розкриття понять, законів і теорій;
- спрямовувати роботу на створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу розвитку особистості школяра з метою самореалізації кожної дитини у творчому освітньому середовищі;
- проаналізувати зміст діючих програм та підручників з метою переорієнтації процесу навчання з інформативної форми на активізацію самостійної роботи учнів через впровадження інформаційних технологій;
- виявляти, підтримувати та поширювати передовий педагогічний досвід кращих вчителів, своєчасно поповнювати «банк інформації» з проблеми креативної освіти в регіоні;
- включати в план роботи проведення творчих звітів кращих вчителів з питань використання інноваційних технологій і реалізації завдань креативної освіти;
- впроваджувати нові дидактико-методичні засоби, що допомагають моделювати навчально-виховний процес з метою розвитку та соціалізації творчої особистості;
- формувати позитивну мотивацію до навчання та вибору майбутньої професії;
- використовувати активні форми методичної роботи, що демонструють реалізацію компетентнісного підходу до навчання, володіння продуктивними технологіями, спрямованими на розвиток особистості учня та підвищення якості його знань, зокрема методами STEM - орієнтованої освіти.
Основні форми роботи в МО вчителів природничо-математичного циклу у 2023/2024 н.р.
- Проведення педагогічних експериментів із проблем методики навчання й виховання учнів і впровадження їхніх результатів в освітній процес.
- Круглі столи, наради й семінари з навчально-методичних питань, творчі звіти вчителів і т.п.
- Засідання методичного об'єднання із питань методики навчання й виховання учнів.
- Відкриті уроки й позакласні заходи щодо предмета.
- Лекції, доповіді, повідомлення й дискусії з методики навчання й виховання, питань загальної педагогіки й психології.
- Вивчення й реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду.
- Проведення предметних і методичних тижнів.
- Взаємовідвідування уроків.
- Контроль за якістю проведення навчальних занять.
Основні напрями діяльності МО вчителів природничо-математичного циклу у 2023/2024 н.р.
- Аналіз результатів освітньої діяльності за предметами.
- Участь у розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту навчальних курсів.
- Проведення відкритих занять і відкритих позакласних заходів щодо предметів;
- Підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації вчителів.
- Обговорення доповідей щодо методики викладу принципових питань програми, обговорення й затвердження календарно-тематичних планів.
- Обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них.
- Розгляд питань організації, керівництва й контролю дослідницької роботою учнів.
- Організація й проведення педагогічних експериментів щодо пошуку
й впровадження нових інформаційних технологій навчання.
- Розробка й удосконалювання засобів підвищення наочності навчання (ІКТ, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їхнього використання в навчальному процесі.
- Удосконалювання навчально-матеріальної бази школи .
- Взаємні відвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між учителями різних методичних об'єднань із метою обміну досвідом і вдосконалювання методики викладання навчальних предметів.
- Спільні засідання зі спорідненими й взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи.
- Вивчення досвіду роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи;
- Вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями й малодосвідченими вчителями;
Організація роботи МО вчителів природничо-математичного циклу у 2023/2024 н.р.
- Очолює методичне об'єднання керівник, що призначається директором школи із найбільш досвідчених педагогів зі згоди членів методичного об'єднання.
- Робота методичного об'єднання проводиться відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік. План укладається керівником методичного об'єднання, розглядається на засіданні методичного об'єднання, узгоджується із заступником директора з методичної роботи й затверджується директором школи.
- Засідання методичного об'єднання проводити не рідше 2 рази на семестр. Про час і місце проведення засідання керівник методичного об'єднання зобов'язаний повідомити заступника директора школи з методичної роботи (заступника директора школи з навчально-виховної роботи). За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів. Рекомендації підписуються керівником методичного об'єднання.
- При розгляді питань, що торкаються тематики або інтересів інших методичних об'єднань, на засідання необхідно запрошувати їхніх керівників (учителів).
План засідань ШМО вчителів природничо-математичного циклу
Засідання № 1
Інструктивно-методична нарада (вересень-жовтень)
Тема: Про підсумки роботи вчителів природничо-математичного циклу за 2022/2023 н.р. та перспективи діяльності на 2023/2024 н.р.
Мета: Проаналізувати стан викладання дисциплін природничо-математичного циклу у 2022/2023 н.р. та визначити пріоритетні напрямки в роботі МО у поточному навчальному році
№ |
Питання для обговорення |
Форма проведення |
Відповідальний |
Організаційні питання |
|||
1 |
Аналіз роботи методоб’єднання за 2022/2023 н.р. Затвердження плану роботи МО на 2023/20234 н.р., завдань МО на 2023/2024 н.р. |
Обговорення |
Шеіна Т.В. Члени МО |
2 |
Ознайомлення з інструктивно-методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України, щодо викладання предметів природничо-математичного циклу у 2023/2024 н.р. в умовах воєнного стану. |
Інформація |
Шеіна Т.В. |
3 |
Нормативно-правова база організації навчально-виховного процесу у 2023/2024 н.р. |
Інформація |
Заступник директора з НВР Менько О.П. |
4 |
Результати НМТ з математики у 2022/2023 навчальному році. |
Інформація |
Кулай О.М. |
5 |
Ознайомлення з програмою інтегрованого курсу природничих наук для 6 класу НУШ |
Інформація |
Шеіна Т.В. |
6 |
Методичні рекомендації МОН щодо впровадження STEM-освіти у 2023/2024 н. р. |
Інформація |
Шеіна Т.В. |
Методичні питання |
|||
1 |
Презентація |
Шеіна Т.В. |
Засідання № 2
Засідання круглого столу (листопад-грудень)
Тема: Впровадження елементів STEM-освіти у викладанні природничо-математичних дисциплін як основи конкурентоспроможності та економічного зростання нашої держави, формування новітніх компетентностей громадян, підготовки фахівців нової генерації, здатних до засвоєння знань і розроблення та використання новітніх технологій.
Мета: реалізація концепції елементів STEM-освіти на практиці, створення сприятливих умови для розвитку, самозростання і удосконалення творчого потенціалу вчителів засобами інноваційних інструментів STEM-освіти.
№ |
Питання для обговорення |
Форма проведення |
Відповідальний |
Організаційні питання |
|||
1 |
Взаємовідвідування та обговорення уроків. |
Обговорення |
Шеіна Т.В. Члени МО |
2 |
Вивчення питання академічної доброчесності в навчально-виховній, самоосвітній та повсякденній діяльності вчителя. |
Обговорення |
Члени МО |
Методичні питання |
|||
1. |
СТЕМ на уроках географії. |
Виступ |
Бень Н.М. |
Засідання №3
Педагогічні обговорення (січень-березень)
Тема: Організація роботи СТЕМ-освіти з обдарованими дітьми у школі у напрямі природничо-математичних дисциплін
Мета: Організація підготовки до участі в конкурсах з природничо-математичних дисциплін.
№ |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
||
Організаційні питання |
|||||
1 |
Аналіз семестрових контрольних робіт, навчальних досягнень учнів 5-11 класів з дисциплін природничо-математичного циклу за результатами І семестру |
Інформація |
Заступник директора з НВР Менько О.П. |
||
2 |
Організація позакласної роботи, участь учнів у Міжнародних та Всеокраїнських конкурсах, проведення предметних тижнів природничо-математичного циклу. |
Інформація |
Шеіна Т.В. Члени МО |
||
3 |
Підготовка до НМТ |
Інформація |
Заступник директора з НВР Менько О.П. |
||
Методичні питання |
|||||
1 |
СТЕМ-освіта та обдарованість. |
Доповідь |
Шеіна А.А. |
||
Засідання №4
Інформаційна скринька (квітень-травень)
Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2023/2024 н.р.
Мета: Проаналізувати роботу шкільного методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2023/2024 навчальний рік та окреслити завдання на 2024/2025 навчальний рік, заслухати творчі звіти вчителів з питань самоосвіти
№ |
Зміст роботи |
Форма проведення |
Відповідальні |
Організаційні питання |
|||
1 |
Аналіз роботи МО природничо-математичного циклу за 2023/2024 н.р. |
Обговорення |
Шеіна Т.В. Члени МО |
2 |
Аналіз виконання навчальних програм з предметів природничо-математичного циклу. Результати навчальних досягнень та якість знань учнів у 2022/2023 навчальному році. |
Обговорення |
Менько О.П. |
3. |
Організація та проведення НМТ |
Обговорення |
Члени МО |
4. |
Розгляд питання про організацію закінчення навчального року |
Обговорення |
Менько О.П. Члени МО |
Методичні питання |
|||
1 |
СТЕМ-освіта на уроках математики. |
Презентація |
Кулай О.М. |
2 |
Звіти вчителів про самоосвітню діяльність |
Виступ |
Члени МО |