A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Парутинський ліцей
Куцурубської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області

План роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2023/2024 н.р.

Дата: 23.11.2023 18:30
Кількість переглядів: 214

Науково-методична проблема школи:

«Від сучасних технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах»

 

Науково-методична проблема шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу:

«Впровадження елементів STEM-освіти у викладанні природничо-математичних дисциплін як основи конкурентоспроможності та економічного зростання нашої держави, формування новітніх компетентностей громадян, підготовки фахівців нової генерації, здатних до засвоєння знань і розроблення та використання новітніх технологій»

Завдання та напрями діяльності методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2023/2024 н.р.

  • впроваджувати інноваційні процеси і навчальні програми: вивчення зразків інноваційного педагогічного досвіду, підтримка й аналіз інноваційної діяльності;
  • забезпечувати об’єктивність діагностики навчальних досягнень учнів шляхом упровадження ефективних сучасних методик, зокрема тестування;
  • доцільно застосовувати в процесі вивчення історичний підхід до розкриття понять, законів і теорій;
  • спрямовувати роботу на створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу розвитку особистості школяра з метою самореалізації кожної дитини у творчому освітньому середовищі;
  • проаналізувати зміст діючих програм та підручників з метою переорієнтації процесу навчання з інформативної форми на активізацію самостійної роботи учнів через впровадження інформаційних технологій;
  • виявляти, підтримувати та поширювати передовий педагогічний досвід кращих вчителів, своєчасно поповнювати «банк інформації» з проблеми креативної освіти в регіоні;
  • включати в план роботи проведення творчих звітів кращих вчителів з питань використання інноваційних технологій і реалізації завдань креативної освіти;
  • впроваджувати нові дидактико-методичні засоби, що допомагають моделювати навчально-виховний процес з метою розвитку та соціалізації  творчої особистості;
  • формувати позитивну мотивацію до навчання та вибору майбутньої професії;
  • використовувати активні форми методичної роботи, що демонструють реалізацію компетентнісного підходу до навчання, володіння продуктивними технологіями, спрямованими на розвиток особистості учня та підвищення якості його знань, зокрема методами STEM - орієнтованої освіти.

 

Основні форми роботи в МО вчителів природничо-математичного циклу у 2023/2024 н.р.

  • Проведення педагогічних експериментів із проблем методики навчання й виховання учнів і впровадження їхніх результатів в освітній процес.
  • Круглі столи, наради й семінари з навчально-методичних питань, творчі звіти вчителів і т.п.
  • Засідання методичного об'єднання із питань методики навчання й виховання учнів.
  • Відкриті уроки й позакласні заходи щодо предмета.
  • Лекції, доповіді, повідомлення й дискусії з методики навчання й виховання, питань загальної педагогіки й психології.
  • Вивчення й реалізація в навчально-виховному процесі вимог керівних документів, передового педагогічного досвіду.
  • Проведення предметних і методичних тижнів.
  • Взаємовідвідування уроків.
  • Контроль за якістю проведення навчальних занять.

 

Основні напрями діяльності МО вчителів природничо-математичного циклу у 2023/2024 н.р.

  • Аналіз результатів освітньої діяльності за предметами.
  • Участь у розробці варіативної частини навчальних планів, внесення змін у вимоги до мінімального обсягу й змісту навчальних курсів.
  • Проведення відкритих занять і відкритих позакласних заходів щодо предметів;
  • Підготовка й обговорення доповідей з питань методики викладання навчальних предметів, підвищення кваліфікації вчителів.
  • Обговорення доповідей щодо методики викладу принципових питань програми, обговорення й затвердження календарно-тематичних планів.
  • Обговорення методики проведення окремих видів навчальних занять і змісту дидактичних матеріалів до них.
  • Розгляд питань організації, керівництва й контролю дослідницької роботою учнів.
  • Організація й проведення педагогічних експериментів щодо пошуку

й впровадження нових інформаційних технологій навчання.

  • Розробка й удосконалювання засобів підвищення наочності навчання (ІКТ, макетів, стендів, діафільмів, таблиць і т.д.), а також методики їхнього використання в навчальному процесі.
  • Удосконалювання навчально-матеріальної бази школи .
  • Взаємні відвідування занять як усередині методичного об'єднання, так і між учителями різних методичних об'єднань із метою обміну досвідом і вдосконалювання методики викладання навчальних предметів.
  • Спільні засідання зі спорідненими й взаємозабезпечуючими МО з метою обміну досвідом роботи.
  • Вивчення досвіду роботи споріднених МО інших навчальних закладів і обмін досвідом цієї роботи;
  • Вибір і організація роботи наставників з молодими фахівцями й малодосвідченими вчителями;

 

Організація роботи МО вчителів природничо-математичного циклу у 2023/2024 н.р.

  • Очолює методичне об'єднання керівник, що призначається директором школи із найбільш досвідчених педагогів зі згоди членів методичного об'єднання.
  • Робота методичного об'єднання проводиться відповідно до плану роботи на поточний навчальний рік. План укладається керівником методичного об'єднання, розглядається на засіданні методичного об'єднання, узгоджується із заступником директора з методичної роботи й затверджується директором школи.
  • Засідання методичного об'єднання проводити не рідше 2 рази на семестр. Про час і місце проведення засідання керівник методичного об'єднання зобов'язаний повідомити заступника директора школи з методичної роботи (заступника директора школи з навчально-виховної роботи). За кожним обговорюваним на засіданні питанням ухвалюються рекомендації, які фіксуються в журналі протоколів. Рекомендації підписуються керівником методичного об'єднання.
  • При розгляді питань, що торкаються тематики або інтересів інших методичних об'єднань, на засідання необхідно запрошувати їхніх керівників (учителів).

 

План засідань ШМО вчителів природничо-математичного циклу

 

Засідання № 1   

Інструктивно-методична нарада (вересень-жовтень)

Тема: Про підсумки роботи вчителів природничо-математичного циклу за 2022/2023 н.р. та перспективи діяльності на 2023/2024 н.р. 

Мета: Проаналізувати стан викладання дисциплін природничо-математичного циклу у 2022/2023 н.р. та визначити пріоритетні напрямки в роботі МО у поточному навчальному році

Питання для обговорення

Форма проведення

Відповідальний

 Організаційні питання

1

Аналіз роботи методоб’єднання за 2022/2023 н.р. Затвердження плану роботи  МО на 2023/20234 н.р., завдань МО на 2023/2024 н.р.

Обговорення

Шеіна Т.В.

Члени МО

2

Ознайомлення з  інструктивно-методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України, щодо викладання предметів природничо-математичного циклу у 2023/2024 н.р. в умовах воєнного стану.

Інформація

Шеіна Т.В.

3

Нормативно-правова база організації навчально-виховного процесу у 2023/2024 н.р.

Інформація

Заступник директора з НВР Менько О.П.

4

Результати НМТ з математики у 2022/2023 навчальному році.

Інформація

Кулай О.М.

5

Ознайомлення з програмою інтегрованого курсу природничих наук для 6 класу НУШ

Інформація

Шеіна Т.В.

6

Методичні рекомендації МОН щодо впровадження STEM-освіти у 2023/2024 н. р.

Інформація

Шеіна Т.В.

Методичні питання

1

«Шляхи впровадження STEM-освіти»

Презентація

Шеіна Т.В.

 

 

 

Засідання № 2   

Засідання круглого столу (листопад-грудень)

 

Тема: Впровадження елементів STEM-освіти у викладанні природничо-математичних дисциплін як основи конкурентоспроможності та економічного зростання нашої держави, формування новітніх компетентностей громадян, підготовки фахівців нової генерації, здатних до засвоєння знань і розроблення та використання новітніх технологій.

Мета: реалізація концепції елементів STEM-освіти на практиці, створення сприятливих умови для розвитку, самозростання і удосконалення творчого потенціалу вчителів засобами інноваційних інструментів STEM-освіти.

Питання для обговорення

Форма проведення

Відповідальний

Організаційні питання

1

Взаємовідвідування та обговорення уроків.

Обговорення

Шеіна Т.В.

Члени МО

2

Вивчення питання академічної доброчесності в навчально-виховній, самоосвітній та повсякденній діяльності вчителя.

Обговорення

Члени МО

Методичні питання

1.

СТЕМ на уроках географії.

Виступ

Бень Н.М.

 

 

Засідання №3   

Педагогічні обговорення (січень-березень)

Тема: Організація роботи СТЕМ-освіти з обдарованими дітьми у школі у напрямі природничо-математичних дисциплін

Мета: Організація підготовки до участі в конкурсах з природничо-математичних дисциплін.

Зміст роботи

Форма проведення

Відповідальні

Організаційні питання

1

Аналіз семестрових контрольних робіт, навчальних досягнень учнів 5-11 класів з дисциплін природничо-математичного циклу за результатами І семестру

Інформація

Заступник директора з НВР Менько О.П.

2

Організація позакласної роботи, участь учнів у Міжнародних та Всеокраїнських конкурсах, проведення предметних тижнів природничо-математичного циклу.

Інформація

Шеіна Т.В.

Члени МО

3

Підготовка до НМТ

Інформація

Заступник директора з НВР Менько О.П.

Методичні питання

1

СТЕМ-освіта та обдарованість.

Доповідь

Шеіна А.А.

           

 

 

Засідання №4   

Інформаційна скринька (квітень-травень)

Тема: Підсумки роботи методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2023/2024 н.р.

Мета: Проаналізувати роботу шкільного методичного об’єднання природничо-математичного циклу за 2023/2024 навчальний рік та окреслити завдання на 2024/2025 навчальний рік,  заслухати творчі звіти вчителів з питань самоосвіти

Зміст роботи

Форма проведення

Відповідальні

                                             Організаційні питання

1

Аналіз роботи МО природничо-математичного циклу за 2023/2024 н.р.

Обговорення

Шеіна Т.В.

Члени МО

2

Аналіз виконання навчальних програм з предметів природничо-математичного циклу. Результати навчальних досягнень та якість знань учнів у 2022/2023 навчальному році.

Обговорення

Менько О.П.

3.

Організація та проведення НМТ

Обговорення

Члени МО

4.

Розгляд питання про організацію закінчення навчального року

Обговорення

Менько О.П.

Члени МО

                                                Методичні питання 

1

СТЕМ-освіта на уроках математики.

Презентація

Кулай О.М.

2

Звіти вчителів про самоосвітню діяльність

Виступ

Члени МО




Завантажити


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено