Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу за І семестр 2019/2020 навчального року
Аналіз роботи
методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
за І семестр 2019/2020 навчального року
У 2019/2020 навчальному році методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу спрямувало роботу на:
- Реалізацію педагогічної теми навчального закладу «Розвиток життєвих компетентностей особистості шляхом впровадження нових освітніх технологій» та методичної теми методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу «Організаційні та методичні особливості викладання математики, фізики, географії, хімії, біології, інформатики для успішної соціалізації особистості в громадському суспільстві»
- Підвищення рівня професійної компетентності та удосконалення рівня самоосвіти педагогів.
- Втілення нових підходів щодо професійного зростання педагогів методичного об’єднання.
- Формування та розвиток в учнів загальнолюдських цінностей, морально-психологічних якостей громадянина-патріота.
Навчання предметів природничо-математичного циклу (фізики, хімії, математики, інформатики, природознавства, географії, біології) здійснюється за навчальними програмами Міністерства освіти і науки України.
У І семестрі 2019/2020 навчального року було проведено:
- 2 засідання методичного об’єднання.
- Розглядалися нормативно-правові документи щодо організації навчально-виховного процесу в закладах освіти, Закону про освіту.
- Питання методики навчання шкільних дисциплін з даних предметів.
- Календарно-тематичне планування на І та ІІ семестри.
- Наслідки ДПА та ЗНО з даних наук за 2018/2019 н.р.,
- Проводиться робота з обдарованими дітьми: обговорення та затвердження завдань, підготовка та проведення І та ІІ етапів предметних олімпіад з природничих наук: Карнаух Влад ІІІ місце з географії.
- 28 листопада 2019 року вчителем біології Шеіною Т.В. була проведена осіння сесія міжнародного природничого інтерактивного конкурсу «Колосок», в якому взяли участь 27 учнів.
- 02 грудня 2019 року вчителем математики Становою Д.О. був проведений міжнародний математичний конкурс «Кенгуру», у якому взяли участь 35 учнів нашої школи.
- 05 листопада 2019 року учитель Шеіна Т.В. відвідала відкриту студію «Наука і ми» на тему «Наукові дослідження про природу і життя українських учених», якими і поділилась з колегами (біотехнології одеського університету ім. Мечникова)
- А також 8 листопада 2019 року відвідала семінар-практикум «Використання сучасного обладнання як необхідна умова забезпечення якості природничої освіти» (електричні мікроскопи, обладнання для проведення лабораторних і практичних робіт з хімії і біології)
- Участь учнів 11 класу у онлайн-конкурсах EdEra з біології та географії (Карнаух В., Згурська Ю., Кепін В., Журавльов В., Кепін Д.)
- Участь учителів МО у компетентнісних модулях МОІППО:
а) Учитель географії Бень Н.М. поділася досвідом роботи у застосуваннях практичних робіт з географії у повсякденному житті учня; реалізації наскрізної змістової лінії, підприємливість та фінансова грамотність в оновлених навчальних програмах з географії.
б) Учитель хімії Шеіна Т.В. поділилася досвідом роботи у формуванні в учнів компетентностей у природничих науках та технологіях в освітньому процесі ну уроках хімії;
в) Учитель фізики Кулай О. М. поділився досвідом роботи щодо нормативного та навчально-методичного забезпечення викладання фізики та астрономії в ЗЗСО; культурологічної компетентності як умови загальнокультурної компетентності педагога; завданнь з параметрами: рівняння, нерівності та їх системи.
Обговорено доповіді:
1. Адаптація учнів 5-х класів до навчання в школі ІІ ступеня. Особливості викладання навчальних предметів в 5 класі (доповідач Шеіна Т.В.);
2. Підготовка до моніторингового аналізу успішності з математики на початок навчального року (доповідач Станова Д.О.);
3. Компетентнісний потенціал навчального предмета (доповідач Кулай О.М.);
4. Співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, що реалізуються в шкільному курсі інформатики (доповідач Станова Д.О.)
І з метою підвищення інтересу учнів до вивчення природничо-математичних дисциплін потрібно:
- Постійно розвивати предметну компетентність учителя та учня через поєднання мов природничих наук (міжпредметна компетентність);
- Розвивати синергетичну (саморозвиток) компетентність вчителя, для досягнення «Акме» (вершини) професійного розвитку;
- Розвивати в учнів «Кампар» (вищий ступінь порівняння) різними методами – уміння порівнювати і робити висновки;
- Застосовувати на уроках «Експеримент» - як універсальний метод навчання і виховання учнів, який забезпечує реалізацію декількох наскрізних змістових ліній природничих наук: екологічна безпека та сталий розвиток в Україні, здоров’я та безпека, пояснення певних природних явищ тощо
- Впроваджувати метод «Дослідницький проект» для застосування як такого у техніці, технологіях та побуті.
- Застосування адитивного виробництва – виробництва на 3D принтері.
- Викладати зміст навчального матеріалу про наукові досягнення людства з позиції НУШ.